ТАРÁБ АНДАЛУСÍ » Про ансамбль ‘Тарáб Андалусі’
1
Бер

Про ансамбль ‘Тарáб Андалусі’

Автор: kostia | Рубрики: Про нас

Ансамбль ТАРАБ АНДАЛУСІАнсамбль “Тарáб Андалусі” – унікальна для України група музикантів, яких об’єднує пристрасть до старовинних середньовічних і етнічних східних музичних інструментів, їх звучанню і настрою, що вони створюють. І кожен з музикантів – сам справжній майстер і “чарівник” звуку на своїх інструментах. Назва ансамблю не випадкова: “тарáб” – на стародавньому арабському означає “музичний екстаз” – особливий стан у слухачів музики, коли вони були повністю захоплені, віднесені нею. Це явище було відомо на Близькому Сході з найдавніших часів. Стародавні арабські та перські музиканти вірили, що справжніх майстрів музики направляють вищі містичні потойбічні сили – “джини” – і у того, хто з ними в ладу і в особливих стосунках – музика по-справжньому благородна, піднесена, прекрасна і приносить справжнє благо. Така музика мала сильний вплив на людей: вона зцілювала, надихала, рятувала від різних бід і нещасть, підказувала вирішення життєвих питань, навіть відганяла злих духів і гіпнотично керувала цілими арміями …

“Андалусі” – означає “андалуський”, так як саме в Аль-Áндалус – величній мусульманській країні, яка проіснувала на території Іберії (сучасних Іспанії та Португалії) протягом більше 800 років (з 711г. по 1492г.) – майстерність тарáба як музичного мистецтва досягла свого найвищого розквіту. Музика Аль-Áндалус була настільки прекрасною, що захоплює своєю красою всіх, хто з нею стикнувся, і досі має сильний вплив на музику і культуру Іспанії. І саме тому наш ансамбль почав своє існування з музики цієї містичної і величної країни – Аль-Áндалус.

Автор ідеї та керівник проекту – Костянтин Красноухов – гітарист-експерт з музики та культури іспанського фламенко, директор і художній керівник київського театру танцю і музики “Дуенде фламенко”, для якого ансамбль “Тараб Андалусі” є продовженням захоплення багатющою культурою півдня Іспанії. Костянтин – автор-аранжувальник музики проекту і виконавець на арабській гітарі (“уді”), латинській гітарі XIII століття, а також вокаліст. Уд – основний інструмент в музиці всього Близького Сходу – його історія налічує більше 4000 років. Костянтин освоїв уд всього за три дні з моменту, як вперше взяв його в руки, в чому, як він сам каже, йому “допомогла пам’ять минулих життів”.

Чарівний голос ансамблю – Олена Шикура – талановитий художник-ілюстратор і за сумісництвом – музикант, лідер київської групи Mashala Doza, що виконуює пісні балканського фольклору. У проекті Олена також грає на латинській гітарі, яку вона освоїла за пару місяців підготовки проекту.

Ритм-основа музики проекту – Орхан Агабейлі – один з кращих майстрів гри на дарбуці в Україні, якій він навчався безпосередньо у світових майстрів цього мистецтва. Орхан почав займатися східною перкусією з 15 років і зараз він майстер найскладніших східних ритмів. У проєкті Орхан також грає на бендіре (по-іспанські “пандеро”) та інших перкусійних інструментах.

На духових інструментах – Максим Бережнюк – музикант-віртуоз, який грає з 7 років, учасник телешоу “Україна має талант”, а також багатьох українських фольклорних та етнорок-колективів. Максим – володар колекції з більш ніж 100 етнічних духових інструментів, якими він майстерно володіє, передаючи тисячі відтінків їх звучання. Для проекту Максим за місяць освоїв новий для себе інструмент: арабську очеретяну флейту (“ней”).

“Перша скрипка” – Михайло Качалов – учасник багатьох українських ансамблів середньовічної та фольклорної музики народів Європи, завдяки чому Михайло майстерно володіє безліччю народних і старовинних стилів гри на смичкових струнних. У проекті Михайло грає на середньовічному фідле (“віола” в Іспанії) – попереднику сучасної скрипки, і освоїв новий для себе стиль гри – стиль андалуської східної школи музики.

Ще один особливий учасник проекту – Олекса Кабанов – “людина-оркестр”, музикант-мультиінструменталіст, учасник безлічі ансамблів, оркестрів та театрів, виконує музику різних жанрів з використанням звучання різноманітних етнічних інструментів. Олекса – теж колекціонер різних і часто дуже дивовижних музичних інструментів. У його “арсеналі” – з півсотні різних інструментів середньовічної Європи і стародавнього Сходу. Деякі з них отримали “друге життя” в нашому проекті, так як раніше слугували більш за музейні експонати. У нашому проекті Олекса грає на турецькій багламі – сучасному аналозі іспанської “мавританської гітари”, перському сантурі (по-іспанські “салтеріон”), “таріхє” – східному тамбурині, середньовічної колісній лірі (по-іспанськи “санфона”), а також на найдавнішому зразці середньовічної колісної ліри – органіструме з Сантьяго-де-Компостела Х століття.

Написать комментарий

Вы должны войти чтобы написать комментарий.